dissabte, 24 de març del 2007

Memòria

El meu procés de desmemorització arriba a nivells preocupants i provoca estralls en les meves activitats lectores.

Vaig comprar fa poc un llibre de Conrad un vespre d'aquells en què per fer temps m'arribo a passejar pel Robafaves. El corazón de las tinieblas tenia una portada bonica i Conrad pertany al grup d'autors per qui sento una simpatia indefinida i una curiositat produïda vés a saber perquè: potser he llegit algun article que el deixa bé , potser sé que agrada a algú que admiro, potser l'he vist en alguna llista d'aquestes d'autors imprescindibles ... En tot cas el llibre no va suportar les 70 pàgines d'anar llegint i l'anar pensant "S'assembla a alguna cosa que ja he llegit". Al donar-li el finiquito i guardar-lo a la prestatgeria al costat dels autors que comencen per C li va tocar anar a raure al costat del Cor de les Tenebres de Joseph Conrad llegit fa un parell d'anys!



Ara estic amb Los libros arden mal de Manuel Rivas. El vaig començar amb interès i empenta però a poc a poc em vaig embolicar amb els personatges, em perdia en el temps i anava tirant i tirant... Vaig arribar fins a la pàgina 250 quan decideixo començar a fer un índex de personatges perquè no m'estic assabentant de res. Retrocedeixo cent pàgines i començo a apuntar noms i m'adono que el que rellegeixo no em sona de res i torno al començament (mai no havia llegit un llibre amb tres punts a la vegada) i de sobte entro en el llibre i en la trama, i començo a passar-m'ho bé amb la descripció d'aquest món que volta entorn d'una foguera de llibres que els falangistes encenen al port de La Corunya un dia de juliol de 1936. I la sensació és absolutament de llegir el llibre de nou, sense recordar en absolut res del que se'm posa al davant i només la presència de dos punts a les pàgines 155 i 250 em són la prova de que per aquí jo ja hi havia passat algun cop.