diumenge, 22 d’abril del 2007

Còmic

Arrel de la visita al saló del Còmic
(pensaments de planxa i Bocherini)

Retrobo de tant en tant la meva afecció al còmic, que avui en dia està ja tan diluïda.
Ve sens dubte de molt lluny: retrobo records intensos d'infància: La Patrulla dels Castors i en Jan i Trencapins al Cavall Fort i a la col·lecció de llibres Anxaneta ; l'Infantil, no tant emocionant però amb alguna incursió també en la línia clara; el Pulgarcito i el Capitán Trueno que costaven d'aconseguir per les reticències familiars a la llengua castellana; el fantàstic i mític Chicos d'aquell armari apartat a casa l'àvia Montserrat que contenia tresors de la literatura juvenil (Tarzán, Salgari...); el teniente Blueberry del barber (m'agradava anar al barber i trobar-hi Tiovivos i TBOs) i de casa els Casares Romeva; tots els Tintín , evidentment; algun Pilote escadusser em penso que a casa la Tiat; la Gaceta Junior; ...
Em costa trobar la baula que empalma aquesta època amb l'interès juvenil per revistes com Totem, Cairo o Vertigo, on descobreixo Milo Manara, Hugo Pratt, Enki Bilal; escapades a la llibreria Totem de la plaça del Pi; amb les passejades per llibreries franceses (els viatges a Françá sempre es van dotar d'aquest episodi) on descobreixo el millor comic del món, els Passatgers del vent de François Bourgeon i altres propostes que m'apassionen, sempre buscant la línia clara i emocionat per determinats punts d'erotisme, sempre tant present en els còmics per adults...
I la meva col·lecció dels teniente Blueberry.
Em costa trobar la baula; no sé on hi va haver el punt d'inflexió... (es devia produir dels 12 als 16 anys però no en tinc la clau...)
El resultat, prestatges i baguls plens de revistes i àlbums d'alguns dels quals ja m'he vist obligat a prescindir...