dimecres, 4 de febrer de 2009

Diari de curset


Accés i ús de la informació. La competència informacional des de la biblioteca escolar
(la formadora arriba 25 minuts tard i ni s'excusa)

Algunes idees interessants:

no és el mateix fer animació lectora que ensenyar a investigar; a les biblioteques escolars cal fer les dues coses

l'accés a la informació està mediatitzat per les característiques del nou món digital: la rapidesa, la universalitat, la quantitat, la superficialitat (dic jo)

el treball per competències bàsiques made in LOE està estretament lligat al concepte d'alfabetització informacional

i una interessant discussió sobre la Viquipèdia que em provoca: a la Pompeu Fabra trobo un llibre sobre " la revolución Wikipedia" que m'enduc i devoro en dos dies, ja en parlaré.

l'enllaç a la web del curs


què en farem dels papers i dels bolígrafs?
i de fet, dic jo també, la necessitat de dominar la informació i no deixar-se dominar per ella no ha variat des de l'època de l'enciclopèdia Espasa; diguem que ara la llosa és més gran i el laberint més intricat (per cert aquesta paraula surt al diccionari de l'IEC i al de la GEC)

1 comentari:

Montse ha dit...

Molt bones, Martí.

Les noves tecnologies poden ser una eina fantàstica, com ens volen fer entendre en aquests cursets. Personalment, no me les miro amb confiança total, però. Trobo que al final s'és tan pendent de l'eina en si mateixa (del continent) que s'acaba deixant de banda el contingut.

Entenc pel teu apunt que compartim visió.

Salutacions al Maresme.