http://ice.uab.cat/FORUM13/index.php
Algunes idees recurrents:
- La innovació no pot ser una iniciativa individual. Imprescindible el treball en equip, imprescindible el treball de centre. ajudar-se amb el treball en xarxa.
- Necessària una relectura i una reinterpretació del currículum (no hi estic gaire d'acord; el currículum ja està prou bé: simplement no cal confondre'l amb els libres de text)
- Necessitat d'explicar a les families. és normal que tinguin la percepció de l'escola de fa trenta anys. cal per a això convidar-les a entrar a l'escola!
- El més difícil és perpetuar les innovacions. Problema de la inestabilitat de les plantilles. Cal documentar! Dificultat de perpetuar innovacions d'Infantil a Primària, de la ESO al Batxillerat i a la Universitat
- No deixar d'aprendre; el professorat aprèn de l'alumnat; l'escola aprèn de l'entorn
- Necessitat de lideratges distribuïts; no a l'assemblearisme mal entès; tothom és capaç de liderar alguna cosa; confiança en les persones i en els processos
- Escoltar l'alumnat
- Hi ha un moment que les escoles fan un click; no sabem com provocar-lo però sempre és a l'inici de la innovació
- Aprenem dels errors i els fracassos
Algunes idees que destaco:
- incorporar la recerca a les classes habituals més que dedicar-los estones pròpies (Ramon Grau)
- trencar models mentals: públic-privat, esforç-motivació... (Màrius Martínez)
- el més important és trencar barreres (Màrius Martínez)
- practiquem la cultura de la possibilitat, el "i per què no?..."(Màrius Martínez)
- Cal documentar; no només allò que va bé sinó també allò que no va bé!(Màrius Martínez)
- Posar la tecnologia en mans dels alumnes i no dels professors (Jordi Adell)
- Mirar l'educació infantil Mirar l'educació informal
- Tancar la porta de la classe i fer el que vols? així no anem enlloc(Agnès Barba)
- Els equips informatics ja detecten les emocions: (Joan Subirats)
- Sistema nacional de masses educatiu public. Tot està en qüestió: Nomes queda l'educatiu (Joan Subirats)
em sorprèn:
- Comissions de treball 10pares 1mestre !!!!
- Assemblees d'infants (escola Els Encants)
Frases
- Per a la innovació és imprescindible la barreja de perspectives i sortir de la cultura de la queixa Roser Argemí)
- Hem innovat pequè no podíem sobreviure d'una altra manera (Carme Oriol)
- Les escoles descobreixen que hi ha coses que no estan bé i que no està bé que no ho estiguin (Màrius Martínez)
- No tant "bones pràctiques" com "pràctiques de referència" (o res no és copiable) (Màrius Martínez)
- Una dieta rica sempre és adequada encara que després en vingui una de pobra (sobre com justificar a les famílies el treball innovador que després no té continuïtat (Màrius Martínez)
- La innovacio és fer coses estadísticament improbables (Martí Olivella)
- No hi ha res mes pràctic que una bona teoria (Jordi Adell)
- De les TIC en traiem el que hi posem(Jordi Adell)
- La societat té problemes i la Universitat departaments (Joan Subirats)
- LA innovacio de dretes està basada en la competivitat la d'esquerres en la col·laboració (Joan Subirats)
- Com comencem? I.P.: Espais x trobarse J.S.: Pensar inductivament i no deductivament Mirar l'educ infantil i el lleure educatiu, píndoles d'experts Incrustar l'escola a l'entorn
Hauria preguntat
- Davant de la complexitat del sistema ( del món) com prioritzem els aspectes que necessitem innovar?
- Innovem de vegades en coses que no caldria innovar?
- Són les competències bàsiques un component innovador per al sistema?
Hauria tuitejat
- "Jornades pedagògiques: allò que alguns mestres consideren teoria allunyada de les aules"
A seguir:
Fernandez Anguita
Evgeny morozov
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada