divendres, 27 de juny del 2025

Mansfield Park. de Jane Austen

Tenia ganes de Jane Austen, ara que està tan de moda i ja em sembla bé agafar aquesta que no és de les més conegudes. Aquest ambient  de l'aristocràcia anglesa del XIX ja ens és tan conegut...! I encara més després dels Bridgerton...! No és una situació i un ambient amb els quals connecti especialment, però cau bé el personatge de Fanny, discret i humil, una mica Ventafocs en el món de la seva família adoptiva.



 
 
Mansfield Park gira a l'entorn de les estratègies de seducció, i les conseqüències d'allunyar-se de la veritat en aquest joc per enlluernar els altres

Fanny Price és encara una nena quan els seus oncles, nobles, rics i magnànims, l’acullen a la mansió de Mansfield Park, on tindrà ocasió de créixer i formar-se amb els seus quatre cosins: Tom, Edmund, Maria i Júlia. Cultes i superficials, tots tracten la Fanny com a una inferior, excepte l’Edmund, que s’hi interessa realment. El sever patriarca haurà de marxar a Antigua per negocis, i aquest fet, juntament amb l’arribada d’uns nous veïns procedents de Londres -els atractius germans Henry i Mary Crawford-, serà l’inici de la irrupció de noves diversions a Mansfield Park. Tanmateix, la Fanny, pel seu caràcter discret i reflexiu, no hi acabarà d’encaixar, i observarà amb tristor com l’Edmund queda fascinat pels encants de la Mary Crawford, malgrat la seva clamorosa manca de principis.

Amb l’humor i la ironia finíssims que caracteritzen les novel·les de Jane Austen, Mansfield Park és la seva obra més complexa, la més controvertida i, sens dubte, la que té més profunditat moral.   https://vienaedicions.com/book/mansfield-park