dissabte, 18 d’octubre del 2014

F. TORRALBA: Inteligencia espiritual en los niños (continuació)

(APUNTS)

post anterior

5- Espiritualidad, creencias, valores
els valors, qualitats immaterials que no es perceben amb els sentits. Són horitzons de referència i forces motrius alhora. Són atribucions de qualitat als éssers i les accions (jo en deia criteris d’adequació MC)
L’educació ha d’ensenyar a valorar
Tothom té creences (no les acaba de definir MC)
L’espiritualitat també contribueix a la valoració de les pròpies creences i a la seva evolució
“L’espiritualitat, antídot contra l’acceptació cega i irracional de les creences rebudes “(!MC) Espiritualitat > autonomia
Espiritualitat > respecte a la pluralitat

¿Educación espiritual en la escuela laica?
(menció al currículm Nova Zelanda!MC)
L’escola no només transmet coneixements > educació integral > ed. espiritual
El laicisme ha d’acceptar que hi ha una espiritualitat i una espiritualitat religiosa que no és confessional i l’ha de deixar entrar a l’escola

Un model holístic d’educació
educar > el cos, la psique, la sociabilitat i l’esperit. L’esperit, no separat de les altres dimensions (no són parts): l’esperit inclou l’ésser total de la persona
4 aprenentatges fonamentals:
per un món habitable
per l’assumpció de les responsabilitats personals de cara al respecte dels drets humans
per un estil de vida amb sentit
per una convivència en els diversos àmbits propers i llunyans
Dos obstacles: el consumisme i la banalitat
Tres lleis societat actual (Bauman? MC)
consumir-comprar
divertir-se
culte a la joventut
La persecució exclusiva dels béns materials inhibeix l’espiritualitat i porta a l’angoixa i al buit
ídem amb la banalització: reducció del complex al simple